منشور نور

بنیاد پژوهشهای دینی دکتر صادق تقوی

بنیاد پژوهشهای دینی دکتر صادق تقوی

فلسفه وجودی حروف مقطعه در فواتح سوره های قران --  همانطور که در مقالات قبل که در آرشیو موضوعی منشورنور در بلاگفا وجودداردگفتیم بایددانست شبیه به این حرف ن( نون) از حروف عربی برسر بیست و نه  سوره از سوره های قران مجید وجود دارد که با همین سوره در مکه آغاز شده و برخی یک حرفی یا دوحرفی و سه حرفی و چهار حرفی  و پنج حرفی می باشند که از نزول این سوره پس از هفده سال در مدینه و در سوره ال عمران  فلسفه وجودی آنان از طرف الله تعالی به این معنا اعلام شد که دانایان حقجو بدانند حتما محمد پیغمبری از جانب الله است که مجبور است هر چه به او وحی می شود را بی کم و کاست به مردم بگوید و نکته مهم دوم اینکه مسلمانان در آینده و پس از محمد (ص) بتوانند از طریق آن پیشوایان خیالباف و غیر راسخ در قران را شناخته و فریب تفسیر ایشان را نخورند تا در جامعه چنین افرادی از پیشوایان و عالمان حقیقی تمیز داده شوند زیرا در سوره ال عمران این حروف به صفت متشابه معرفی شده اند که در مقابل تمام آیات قران که محکم نامیده شده است قرار گرفته اند و در متن آیه فوق گفته شده که کسانی که راسخ در قران هستند به مانند محمد (ص) وقتی از او بپرسند مثلا الف لام میم ( الم) در اول سوره بقره چیست بگوید معنای آن رافقط صاحب قران الله تعالی می داند و من نمی دانم و با این آزمون ساده که الله تعالی در قران قرار داده بتوان مفسر دقیق و راستگو را از نادان و دروغگوی مغرض که با زیاده گویی خود مسلمانان را دچار فتنه و آشوب نموده و جنگ هفتاد و دو ملت ایجاد می کنند تشخیص داداما افسوس که اکثریت غیر از قلیلی از مسلمانان ازاین وسیله سنجش عالی استفاده نکرده و گرفتار اختلافات تفسیری و مذهبی شده اند بااینکه حجت خداوند متعال  دراین باره برایشان تمام است . -  خوانندگان محترم برای اطلاع بیشتر به مقالات 16 و 22 در وبلاگ منشور نور در یلاگفا مراجعه نمایند --  و در مورد قسم های قران نیز باید دانست همه آنها که متجاوز از یکصد قسم می باشد برای استدلال در اثبات مطالب بعد از قسم است و نه آن طور که مفسران بی ارتباط و یرای تاکید مطالب بعدی پنداشته اند براساس قسم هایی که عوام در سخنانشان بر زبان می آورند  باری با توجه به متن سوره قلم می توان فهمید چه معاصرین مخالف محمد که او را مجنون و یا دروغگو معرفی می کرده و چه متاخرین بعد از محمد(ص) که اورا دروغگوی نابغه خوانده اند آثار قلمی ایشان در حافظه تاریخی بشریت گفتار و نوشته هایشان را گواه و شهادتی  بر این خواهند دید که متن قران مجید که نبوت محمد بن عبدالله است بس بلند پایه و عالی از جانب پروردگار جهانیان بربشرهاست ونه سخنان بی پایه و کذب بشری و براستی گویندگان چنان سخنانی خود دیوانه بوده اند که به محمد بهتان جنون و دروغگویی زده اند. و امثال گلدزیهر یهودی و علی دشتی و عبدالکریم سروش با آسمان و ریسمان بافی های خود یاوه هایی را تحویل دیگران داده تا آنها را بررسی و تحلیل منطقی و عقلانی بزرگترین مکتب تربیتی بشرها و نبوت محمد معرفی نمایند.

فشاری که خواب را از محمد گرفته بود!

( نزول سوره مزمل چهارمین سوره برپیغمبر اسلام) پیغمبر اسلام پس از نزول سوره قلم دانست باید هرچه بیشتر درمیان مردم رفته و بدون هیچ ترسی به رساندن پیغام فرستنده اش بپردازد این عمل او باعث شد تا مخالفین نبوتش نیز از هیچ نوع اذیتی کوتاهی نکرده و به دشمنی با او ادامه دهند وسعت این مخالفتها گاه تا به آنجا پیش می رفت که روزی که محمد و ابوبکر درحال گذشتن از جایی نسبتا خلوت بودند فردی شکمبه گوسفندی را با کثافات بر سر محمد ریخته آن را به دور گردن آن حضرت پیچید و چون ابوبکر به وی حمله کرد افرادی به حمایت از عمل کننده فوق بر ابوبکر هجوم آورده و تنی چند ازخویشان ابوبکر که مطلع شده بودند در تعقیب و گوشمالی آنان برآمدند. اینگونه اذیت ها و آزار روح محمد را سخت می آزرد وبااینکه محمد می دانست پیغمبران خدای نباید در رساندن ماموریت خویش بدون توجه به عواقب وخیم مخالفتهای توده مردم و بانفوذان فریبکارو موهومات رایج که مانع تربیت های صحیح ایشان است تا یک اصلاح عمیق اجتماعی همچنان باید به مبارزات خویش ادامه دهند لکن مخالفتها و واکنش های مردم حقیقتا تاب تحمل را بسی غیر ممکن می ساخت زیرا هرجاکه محمد به جد شروع به تبلیغ می کرد عده ای از او فرار می کردند یا گروهی که می گفتند در سخنان محمد سحروجوددارد گوش هایشان را می گرفتند برخی اورا به حرف های مختلف می کشاندند تامسخره اش کنند بعضی بادهان صداهایی تولید میکرده ومکرر کف دستانشان را به دهان می کوبیدند تا سرو صدای زیاد مانع شنیدن سخنان محمد شود پاره ای او رافحش ها داده و سنگ می پراندند و گاه مشت و سیلی می زدند یا خود را غضب ناک نشان می دادند و به قتل تهدیدش می کردند برخی او را کناری کشانده نصیحتش می کردند که به عقاید مردم کاری نداشته باشد نتیجه این ها آن بود که محمد (ص) چون شب به خانه باز می گشت بسیار فرسوده خاطر و ناراحت بود و باروحیه نگران و مضطراب  که ناشی ازاین برخوردها و حوادث و پیشامدها باشد در عاقبت نامعلوم خود فرو رفته ونمی توانست به خواب رود لذا در یکی از چنین شبهایی که محمد در بسترش به فکرهای گوناگون دچاربود و خیالات مختلف تاپاسی از شب اورادرخود فروبرده بود آیات زیر که بنام مزمل است ( مزمل یعنی کسی که در پوشش خواب خود راپوشانده باشد)  براو وحی شدکه: ای کسی که در پوشش خواب خود را پوشانده ای ازاین پس شب ها برخیز جز کمی از شب و این کم  یا نصف از شب باشد و یا از نصف کمتر و یا مقداری از نصف بیشتر و دراین زمان که بیدار می مانی آن مطالب قران رابا دقتی هرچه بیشتر بخوان ( منظور آیات سوره های گذشته چون الحمد است ) زیرا در آینده سخنان بس سنگین برتو القاء خواهیم کرد و به یقین ابتدای شب برای آماده شدن  در فهم قران مناسب تر است زیرابرای  تو درروز فعالیت هایی است و همیشه نام پروردگارت را بیادآور و به طرز شایسته ای توجه خودت راازدیگران بسوی الله نما که پروردگار مشرق و مغرب اوست وغیراز او صاحب اختیاری نیست پس فقط به او توکل نما و برگفتار ناروای مردم صبور باش و همیشه بطرز نیکویی از ایشان کناره گیر وآن انکارکنندگان را که صاحب نعمت می باشند بمن واگذارمنظور قدرتمندانی چون ابوالحکم و ولیدبن مغیره و بلند پایگان قریش در مکه است وبه ایشان اندک زمانی مهلت ده تادرموقعش دچار انواع عذابهای ما شوند. ( مهم ترین و موثرترین این عذابها بعداز هجرت پیغمبراسلام به مدینه برایشان آمد که درسال دوم هجرت یعنی دوازده سال بعد درجنگ بدر کبری بود که هفتاد تن ازاین قدرتمندان کشته و در همین حدود به اسارت محمد درآمدند.)  یک توضیح لازم : در بررسی سوره مزمل آیه آخر آن که با  ان ربک یعلم انک تقوم ادنی .... شروع شده و طولانی است از هماهنگ نبودن قافیه آن با آیات اول سوره پیداست که زمان نزول آن حدود ده سال بعد و نزدیک به زمانی است که محمد در هجرت ازمکه به مدینه می باشد و بدستور پیامبر اسلام این آیه را کاتبان وحی در آخر این سوره قراردادند و این خود نشان می دهد تمامی مراحل نگارش و جمع آوری قران بصورت منظم درزمان حیات پیغمبراسلام انجام شده و تا آخرین آیه نازل شده برمحمد(ص) که هشتاد و یک روز به وفات آن حضرت مانده بود زیر نظر شخص رسول الله انجام می گرفته و علاوه بر یک نسخه کامل که برحسب نزول توسط کاتب رسمی پیامبر زید بن حارثه نوشته شده بود و بعد از مرگ آن حضرت نزد عایشه ام المومنین بود ده ها قران بصورت کامل و صدها نسخه که شامل سوره های نازل شده اما غیر کامل یکصد و چهارده سوره دراختیار صحابه و مومنین و تابعین از مهاجر وانصار وجودداشنه است .و حتی قران کاملی نزد علی بن ابیطالب (ع) بوده که براساس سوره های طویل تا کوتاه شبیه آن چه هم اکنون دراختیار مسلمانان دنیاست جمع آوری نموده بود و اینکه برخی مفسرین و مورخین می گویند علی (ع) شرحی هم بر آن نوشته بوده دروغ بزرگی است که دشمنان علی بعدها برای اینکه گناه حزب بازی و ایجاد فرقه و مذهب را در مقابل یگانه دین حقیقی اسلام به ایشان بچسبانند به آن حضرت بهتان و تهمت زده اند زیرا با وجود حضرت رسول هیچ نیازی به چنین تفسیر و تشریحی از آیات نبوده که کسی برای خود برآن متن حاشیه بزندخصوصا که گویندگان فوق دروغ دیگری نیز دردنبال آن آورده اند وآن این است که زمانی که عثمان دستور می دهد نسخ مختلف قران به نفع نسخه رسمی که آن برخلاف نسخه های در دست صحابه و دیگرانکه براساس ترتیب نزول سوره ها برمحمد (ص) بوده اینک جمع آوری شده بود از دست دارندگان جمع آوری و نابود شود تا فقط یک قران رسمی در اختیار مسلمانان باشد علی که می بیند از قران جمع آوری شده او برای تطبیق قران عثمان استفاده و استقبالی نشد به حالت قهر و اعتراض به مردم اعلام می کند ازاین پس این قران را احدی نخواهد دید وآن را به خانه اش برگرداند و راویان سوم دروغ را برآن حضرت بسته اند و آن اینکه قران فوق دست بدست و نسل بنسل میان فرزندان و نوادگان حسین بن علی چرخیده و هم اکنون نزد امام غایب موردنظر شیعیان است وبه این ترتیب نویسندگان این دروغ نزد مسلمانان شائبه دوقران یکی قران عثمانی که تحریف و کم و زیاد شده است و دیگری قران علی که همراه شرح و بسط هایی است و اینک  نزد امام زمان می باشد بوجود آورند و بدین ترتیب قران کنونی را که عثمان دستور جمع آوریش را داده بود قرانی مخدوش در افکار مسلمانان معرفی کنند ..... ادامه دارد .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۶
دکتر صادق تقوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی